העונש לעבירת פגע וברח - מאסר בפועל


ענישת החוק הישראלי לעבירת תנועה של פגע וברח

לצערנו בישראל מעורבים הרבה מאוד כלי רכבי בתאונות דרכים, אבל נדמה שתאונות מסוג "פגע וברח" הינן תאונות שיוצרות עניין רב בציבור והסיבה לכך ברורה. תאונות פגע וברח הם כמובן אותן תאונות דרכים שבהם נהג רכב כלשהו פוגע ברוכב אופניים או הולך רגל. לאחר הפגיעה, במקום לרדת מהרכב, לבדוק מה מצבו של הנפגע ולקחת אחריות, הוא פשוט ממשיך לנסוע מזירת האירוע במטרה לברוח ולהתחמק מעונש. החוק מתייחס בחומרה רבה לעבירות של פגע וברח בעיקר לצורכי הרתעה ולצמצם את התופעה. אם כן, אילו עונשים מוטלים על נהגים שביצעו עבירה זו והורשעו וכיצד יש לנהוג על מנת לצמצם את חומרת העונש?




ראשית חשוב לציין שגורם הפחד, הוא זה שמניע את אותם פוגעים לקחת אחריות על הנזק שנגרם. במרבית המקרים ההחלטה להמשיך לנסוע ולברוח מזירת האירוע נעשית מתוך חוסר חשיבה רציונלית, לחץ כבד ואימה מהעונש הצפוי בגין הפגיעה ועבירת התנועה עצמה שעשו. הטעות היא, שאחוז גדול מנהגים שביצעו עבירה זו נתפסים וצפויים לעונשים כבדים הרבה יותר, מאשר אם היו לוקחים אחריות על המקרה! כמובן שכל מקרה לגופו וקשור לתוצאות האירוע, אבל הענישה הקלה ביותר של תאונת פגע וברח, היא שלילת רישיון הנהיגה. במקרים רבים העונשים הם חמורים הרבה יותר - כגון מאסר בפועל!

חומרת עברית "פגע וברח" לפי חוקי התעבורה בישראל והציפיות המוסריות, הינה בהתאם לתוצאות הצפויות מתאונה שכזו. במידה והפוגע היה עוצר, מגיש סיוע ראוי לנפגע הדבר היה יכול להציל את חייו של הנפגע ומעלה באופן משמעותי את הסיכוי של אותו נפגע לסבול מפגיעות נלוות ואפילו למנוע מקרי מוות! שימו לב- עצירה לאחר תאונת מסוג זה והגשת סיוע לנפגע מחויבת על פי סעיף 64א לפקודת התעבורה!

פעולות המצופות על פי החוק


לפי החוק ולפי אמות המידה המוסריות הנהוגות בישראל, שהדבר הראשון שעלינו במידה והיינו מעורבים בתאונת פגע וברח, הוא לעצור ולבדוק מה בדיוק קרה לצד השני וכיצד ניתן לסייע לו. באחריות שלנו להזעיק סיוע רפואי אם נדרש וכמו כן להעניק לנפגע כל סיוע אחר אפשרי עד הגעת צוות רפואי. כמו כן, מחובתנו לדווח למשטרה. מומלץ מאוד כבר בשלב ראשוני לשכור עורך דין תעבורה שיטפל במקצועיות במקרה ובהשלכותיו. רק מומחה בתחום דיני תעבורה יוכל לסייע באופן מייטבי במקרים מסוג זה.

על מנת לצמצם את חומרת העונש ובמידה שבמאמת הגשנו עזרה ועשינו כל שביכולתנו לעזור לנפגע שהיה מעורב איתנו בתאונת דרכים, אנחנו בהחלט יכול לצפות להקלות בעונש. כאמור, במקרים קשים של עבירה זו גזר הזין של מאסר ממושך בפועל.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

התיישנות רישום פלילי לפי החוק הישראלי.

מעצר ללא צו לאחר ביצוע עבירה פלילית

חוזה עבודה – דברים שעובד שצריך לדעת